čtvrtek 16. června 2016

Šmakouní vafle (od 1 roku)


Pravidelní čtenáři tohoto blogu si už jistě všimli, že ráda schovávám Šmakouna do sladkého. Důvod je celkem prozaický - Šmakoun je bílkovina, která u sladkých jídel často schází. A moje dcera sladké miluje - což má po mamince :-)). Takže pokud jí čas od času udělám sladký oběd, je celkem jisté, že jsem v něm něco "utajila" :-) Mám tak zkrátka čistější svědomí. 

Na cca 8 vaflí: 

  • 50g (2 plátky) Šmakouna (použila jsem meruňkového)
  • 100g mouky (použila jsem špaldovou bílou, typ 630 z Lidlu)
  • 150ml oleje (používám řepkový)
  • 200ml mléka
  • 1 vejce
  • 1 lžička pečícího prášku



Šmakouna nalámejte na menší kostky, přidejte k němu jedno vejce a přibližně třetinu z odměřeného mléka. Pak prožeňte mixérem, dokud nevytvoříte hladkou kaši. K ní pak přidejte zbylé ingredience, znovu promixujte a vaflové těsto je na světě. Při pečení vaflí buďte opatrní, jde o lepivější těsto, takže vaflovač neotevírejte do doby, než si budete jistí, že je vafle pořádně propečená. 

Servírovala jsem se zakysanou smetanou a přelivem z jahod. 


Dětská specifika
  • Šmakoun je vaječná bílkovina a ty jak známo v nadměrném množství zatěžují ledviny malých dětí. Od jednoho roku ovšem nevidím problém v občasném nahrazení porce bílkovin (například z masa nebo vajec) právě porcí Šmakouna



Žádné komentáře:

Okomentovat