středa 24. února 2016

Krůtí s mrkví a hráškem (od 8 měsíců)

Nedávno jsem s určitým sentimentem brouzdala tímto blogem a snažila se na něj pohlédnout z perspektivy jeho čtenáře, nebo spíše čtenářky, a říkala jsem si, že to snad ani není možné, kolik sem cpu sladkého, a jak málo se dostává na nejmenší děti. A přitom hlavní jídla samozřejmě vařím, často jsou i vhodná pro úplné sviště, ale to víte, není to zas nic tak extra originálního. Ani toto jídlo vám jistě nebude neznámé, ale věřím, že mou snahu vymanit se z oněch sladkých škatulek oceníte :-)


Na 3 - 4 porce:

  • cca 500g krůtích prsou (použít samozřejmě můžete i jiný druh masa, třeba i z méně libového kusu než jsou uvedená prsa)
  • 4 středně velké mrkve
  • 2 hrsti mraženého hrášku
  • 1 cibule
  • 3 rajčata (od roku, nemusí být)
  • tymián
  • tuk dle potřeby
  • vývar nebo voda dle potřeby
  • na dochucení (od 1 roku) - sůl, pepř, případně i trošku cukru nebo sirupu (ke srovnání kyselejších rajčat)


V hrnci rozpalte (v multicookeru funkce FRY, 15 minut) trošku tuku a osmahněte na velké kostky nakrájené maso, přihoďte i nadrobno nasekanou cibulku a mrkev na větší kolečka. Až základ opečete, podlijte vývarem nebo vodou (multicooker přepněte na funkci STEW), ale jen tolik, aby bylo vše lehce ponořené, přidejte tymián, případně i rajčata a duste do měkka. Já v multicookeru pomalím třeba dvě tři hodinky. Totéž můžete samozřejmě napodobit i v hrnci, když stáhnete plamen na co nejmenší a pod poklicí pozvolna dusíte. Občas zkontrolujte a případně přilijte další vývar nebo vodu. Na závěr ve směsi prohřejte mražený hrášek a dochuťte.


Dětská specifika
  • recept řadím do kategorie od 8 měsíců především kvůli přítomnosti hrášku, který může citlivá dětská bříška nepříjemně nadýmat
  • pokud budete jídlo vařit opravdu nejmenším svišťům, vynechala bych základ jídla v podobě smažení

8 komentářů:

  1. Fakt ten hrášek stačí jen prohřát, aby byl bez stoliček pokousatelný? Já jen že náš 14m malý s hráškem dost bojuje...ne kvůli bříšku, ale prostě ho nepokouše, popř. když mu ho rozmačkám, neporadí si se slupkama.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Schopnost rozmělnit potravu nemá příliš souvislost s počtem zubů, i děti bez jediného zubu jsou schopny "požvýkat" potravu tak, aby ji mohly konzumovat. Problém u té slupky hrášku je podle mě spíš v tom, že to není jeho trávicí systém zpracovat, nikoliv zuby. Ostatně, i moje tříletá dcera má stále ještě ve stolici slupky, no občas i já. Je to prostě pro střeva složitější, ale jestli nemá nějaké problémy se stolicí či bolestí břicha, byla bych úplně v klidu. Delším vařením ten hrášek pak zase zešedne a ztrácí na hodnotě :o)

      Vymazat
  2. Milá Báro, dnes jsme si na Vašem receptu skvěle pochutnaly s dcerou ( 12m). Skvělá kombinace mrkev, rajčata, tymián. Moc děkuji. Máte krásný web a ráda se od Vás inspiruji. Díky.

    OdpovědětVymazat
  3. Baro,je mozne pridat i hrasek z plechovky?dekuji

    OdpovědětVymazat
  4. Fungovat to asi bude, ale hodnotnější je podle mě ten mrazeny. V plechovce už je sterilovany a ve slaném nálevu, nic moc pro děti, ani ho nekupuju :)

    OdpovědětVymazat
  5. Diky moc za super recepty. Hodne se tady inspiruji. :-) Chtela jsem se zeptat, detem, ktere jeste kousky nekonzumuji jste to mixovaly vsechno dohromady?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Míšo, to mě moc těší :-) Když byla moje dcera v tomto mimi věku, brala jsem to spíše jako inspiraci na chuťové kombinace, které jsem jí vařila v páře. Zkrátka nad parou maso, mrkev, hrášek. Nám jsem z těch stejných surovin uvařila toto konkrétní jídlo. Každý to má ale trošku jinak, proto právě onen odstavec s dětskými specifiky. A ano, klidně jí to pak promixněte dohromady :-)

      Vymazat