sobota 16. ledna 2016

Gofio jablečná buchta (od 2 let)

Před časem jsem byla obdarována balíkem této zajímavé pražené kukuřičné mouky - na pokusy. A tak jsem se nesměle začala pokoušet. Musím zcela nekriticky říct, že na to, že jde o jeden z prvních pokusů, je buchta absolutně výborná. Vláčná, s lehkým nádechem a vůní mouky, která má skutečně specifickou a velmi příjemnou praženou příchuť. Rozhodně ji vyzkoušejte ;) 

  • 1/2 hrnku hladké mouky (použila jsem špaldovou)
  • 1/2 hrnku mouky Gofio (pražená kukuřičná mouka, použila jsem silně praženou dětskou variantu, která je k dostání ZDE)
  • 1 hrnek rostlinného oleje (použila jsem řepkový)
  • 3/4 hrnku třtinového cukru
  • 2 vejce
  • 4 menší jablka
  • 1 lžíce kakaa
  • 2 lžíce rumu (nemusí být)
  • 1 lžička skořice
  • 1/2 kypřícího prášku (používám bezfosfátový)

Vejce, olej a cukr vyšlehejte do pěny. Poté přidejte oba druhy mouky, kakao, skořici, rum, kypřící prášek a v závěru také oloupaná a nahrubo nastrouhaná jablka. Promíchejte a vylijte na menší plech (můj má rozměry 28 x 22 cm), který v troubě pečte cca 30 minut na 170°C. 

Při podávání můžete stejně jako já doplnit zakysanou smetanou s troškou domácí višňové marmelády.

Dětská specifika
  • toto konkrétní dětské Gofio je doporučováno dětem již od 6 měsíců
  • problémem receptu však je přítomnost kakaa, které je tabulkově doporučováno od 2 let - proto takto řadím i celý recept. Bez něj, nebo i s tolerancí ke kakau, je vhodný mnohem dříve, avšak jako u všech buchet a mlsání mám za to, že minimálně dítě do 1 roku, které ještě nemá ustálené stravovací zvyklosti, tato sladká přilepšení nepotřebuje. 

Žádné komentáře:

Okomentovat