pondělí 19. října 2015

Nový projekt Mámy v kuchyni a seminář „Výživa dětí“

Nový projekt Mámy v kuchyni a seminář „Výživa dětí“ akreditovaný Aliancí výživových poradců

Jelikož už na této věci pracuji nějakou dobu, myslím, že nazrál čas vám alespoň ve zkratce nastínit, čím se aktuálně zabývám. Pracuji na novém projektu Mámy v kuchyni – lepším webu, nabídce kurzů dětské výživy a vaření pro děti, do budoucna snad i na elektronické a tištěné formě kuchařky, která bude soustředěna na vaření pro děti.

A jelikož jsem aktivní a zvídavý člověk, chci se vzdělávat a chci vědět víc o oboru, kterému se aktuálně věnuji, rozhodla jsem se své znalosti podpořit také oficiální cestou a odborně se vzdělat v oblasti dětského stravování. Absolvovala jsem akreditovaný kurz s názvem „Výživa dětí“, a ačkoliv jde o poměrně málo odborně zastoupené téma, i do budoucna chci vyhledávat i další vzdělání v tomto směru. Není to jediná věc, na kterou se soustředím, i když je samozřejmě úzce souvisí s tím, co mám do budoucna v plánu. Pokud tedy vše půjde jak má, můžete se u Mámy v kuchyni těšit na zajímavé změny v duchu, který jsem vám nastínila výše.


Proč jsem si kurz vybrala a jak probíhal?

Důležité pro mne bylo samozřejmě především zaměření na děti. Kurzů obecných výživových poradců je hodně, jistě se mezi nimi najdou více či méně kvalitní, ovšem problematice dětského stravování se věnuje jen málo z nich. Na tomto mě navíc oslovilo množství témat a také široké odborné zastoupení v podobě předních kapacit v oboru. Dostalo se nám informací nejen od výživových odborníků, ale vlastně z celého spektra věd, které mohou přinést zajímavé skutečnosti o fungování lidského těla a ovlivnění vnějším prostředím. Jen posuďte sami:

  • Prof. RNDr. Anna Strunecká, DrSc. - fyzioložka, odborná kapacita a mediálně známá osobnost, autorka knih s názvem Doba jedová, odpůrkyně očkování malých dětí
  • Ing. Hana Střítecká, Ph.D. – výživová poradkyně s chemicko-technologickým vzděláním, vysokoškolská pedagožka v oblasti hygieny výživy
  • Ing. Ivan Mach, CSc. – odborný garant kurzu, výzkumný a vývojový pracovník v chemickém a potravinářském průmyslu, vysokoškolský pedagog, soudní znalec  v oboru výživy
  • PharmDr. Richard Pfleger – farmakolog, autor receptur doplňků stravy a léčiv, výživový poradce


A co mi seminář nejvíce dal?

Dalo by se to zkráceně říci i jediným slovem: JISTOTU


Jednak takovou moji osobní jistotu, řekněme spíše sebejistotu – že vám neradím nesmysly, že čerpám ze správných zdrojů, že mě toto téma velmi zajímá, a že na cestu, po níž kráčím, jsem se zkrátka vydala správně.

Druhou jistotou, ve které jsem se utvrdila, je ta, že dětské stravování je opravdu neskutečně důležité řešit. Samozřejmě jsem to věděla již dříve, ale až pod tíhou všech informací z různých oblastí vědy, kterých se mi na kurzu dostalo, na mě ona tíha a palčivost opravdu dolehla. Lidský organismus je neskutečně složitý systém a pro tuto svou složitost mi připadá skoro až zázračný. O některých zákonitostech jeho fungování toho ani mnoho nevíme a penzum našich znalostí je vlastně poměrně úzké, a přesto všechno to, co již víme, nás vede k tomu, jak důležitá je otázka stravování pro naše fungování, a to nejen v období, kdy už jsme na světě, ale především i v období prenatálního vývoje, ba dokonce i před ním. To, jak se bude stravovat a chovat žena, která plánuje počít dítě, může mít v budoucnu velký vliv i na dítě samotné, a to nejen v době, kdy poroste v matčině lůně, ale třeba i v období jeho dospělosti a stárnutí. Bylo vyřčeno krásné přirovnání, které jsem si zapamatovala, a které bych vám chtěla předat spíše, než nějaké odborné termíny, protože si myslím, že přesně vystihuje moje úvahy z předchozích odstavců: Dítě je zcela prázdná nádoba. Období růstu, vývoje a dospívání je obdobím naplňování této nádoby, a jsme to my, rodiče, kteří rozhodují o tom, jak moc jeho nádoba bude plná. S takovou náplní, jakou dítěti dáme, půjde do svého produktivního života a bude z něj čerpat nejen po celou dobu dospělosti, ale také na stáří. Naplňujme ji tedy aktivně, kvalitně a zodpovědně, aby bylo dostatečně zásoebeno pro budoucí čerpání.

Co se týče konkrétních, zajímavých a nových zjištění, které jsem si z kurzu odnesla, pak jistě pochopíte, že zde není prostor ani čas se všemu plně věnovat. Jak je mým zvykem, budu se vám v rámci možností svého času snažit předat maximum v odpovědích na individuální otázky, které píšete jak mně osobně, tak i do skupiny. Zároveň je ale považuji i za mé odborné know-how, o nějž se s vámi ráda podělím především osobně, při společných sezeních a seminářích, které bych ráda v budoucnu pořádala, a na kterých si budeme povídat nejen o výživě dětí v teoretické rovině, ale mnohem zajímavěji i v praktických a reálných otázkách, které nás poté trápí u sporáku v kuchyni. Přesně na tomto konceptu teď pracuji – na základech teorie dětské výživy, odpovědích na nejdůležitější otázky, na předváděcích receptech a celkové náplni svých kurzů.

Velmi doufám, že vše, co jsem nastínila v předchozích řádcích, pro vás bude zajímavé, že se budete chtít společně se mnou také něco dozvědět, a že se již brzy potkáme osobně – na kurzech Mámy v kuchyni. Budu samozřejmě ráda nejen za vaši zvídavost a podporu, ale i pokud mi budete chtít být nápomocny při tvorbě tohoto konceptu, podělíte se se mnou o své pocity a názory, dáte mi tip na vhodné prostory, vytáhnete své kamarádky na přednášku, inspirujete mě zajímavými recepty a hlavně – ŽE VÁM BUDE NA DĚTECH ZÁLEŽET STEJNĚ TAK, JAKO TO CÍTÍM JÁ.

Ještě jednou děkuji za vaši dosavadní i budoucí podporu a to, že v tom všem plaveme společně :)

3 komentáře:

  1. Skvělý článek, chci se zeptat, jestli už máš Barco nějaký rozvrh, nebo plán seminářů a kurzu na rok 2016?? Potřebuji se vzdělávat ve výživě obecně, protože doma jela klasika knedlo, zelo a to pro svoje děti a i nás dospělý nechci. Dekuz za odpověď Míša

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělý článek, chci se zeptat, jestli už máš Barco nějaký rozvrh, nebo plán seminářů a kurzu na rok 2016?? Potřebuji se vzdělávat ve výživě obecně, protože doma jela klasika knedlo, zelo a to pro svoje děti a i nás dospělý nechci. Dekuz za odpověď Míša

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Míšo, díky za zájem :-) Rok 2016 je s přednáškami teprve v začátcích a moc toho není. 14.1. budu v MC Veselý Čertík v Dolních Počernicích a o týden později v Úvalech, ale tam už je kapacita plná. Další přednášky jsou teprve v jednání, nicméně jestli máš v okolí nějaké místo, kde by o ni mohl být zájem a máš možnost mě nakontaktovat, určitě ráda přijedu ;) Finišujeme také s novým webem, kde pak bude i více prostoru pro přednášky než tady a určitě tam bude nějaký jejich přehled - to jen tak do budoucna :-)

      Vymazat