pondělí 20. dubna 2015

CIZRNOVÝ DORTÍK (od 2 let)


Recept na cizrnový koláček z mého oblíbeného blogu od Šůši mám uložený už dlouho. Když jsem se na něj konečně dostala a prohlédla recept pořádně, zjistila jsem, že není úplně mimi-friendly. Takže jsem to prostě uplácala po svém. Od Šůši jsem se ale odrazila, takže jí vélký díky za tento famózní nápad na dort bez jediného gramu mouky.

  • 1,5 plechovky cizrny (vychází to přibližně na 400g, ale jestliže zbytek cizrny neupotřebíte jinak, klidně použijte obe plechovky celé)
  • 3 vejce
  • 90g medu nebo libovolného sirupu (kdo je více na sladké, přidejte)
  • 50g kakaa holandského typu 
  • půl balíčku kypřícího prášku



Nejprve je potřeba slít cizrnu od nálevu. Ten jsem ale nevylila do umyvadla jako obvykle, nýbž jsem si ho ponechala. Zjistila jsem totiž naprosto šokující informaci - prý se tato zázračná tekutina dá vyšlehat do pěny jako bílky. A fakt že jo! Takže pokud jste taky takoví experimentátoři, udělejte si z nálevu pusinky podle tohoto návodu. Já je moc neumím, tak si netroufám vám radit jak na ně, ale už jen to, že jsem to zkusila a opravdu to fungovalo, mě naplnilo neuvěřitelným pocitem blaha :)) Co teprve ti, kteří z nějakého důvodu nemohou nebo nechtějí jíst vajíčka. 

Ale k věci. Cizrnu rozmixujte na kaši. Když do ní rozklepnete i vejce, bude se vám mixovat určitě mnohem lépe. Pak už zbývá jen vmíchat kakao, kypřící prášek a med (nebo sirup či cukr). Moje verze je skutečně co nejvíce osekaná od cukrů, aby byla co nejzdravější, proto pokud nepotřebujete cukry hlídat a jste více na sladké, trošku přidejte, aby byla hmota přesně podle vaší chuti. Pak už zbývá jen navrstvit do formy nebo malého pekáčku (použila jsem kulatou silikonovou formu o průměru 25cm) a upéct. Na 180°C přibližně 30 minut. Dortík mi na povrchu trošku popraskal, ale stejně jsem měla v plánu jej zahalit do krému, takže mi to vůbec nevadí. Navíc popraskal tak krásně roztomile, rustikálně :))

Na krém:

  • 1 vanička tvarohu
  • 1 kelímek ricotty
  • med nebo sirup dle chuti

Krém je super tečka na tomto dortíku a navíc opravdu rychlovka. Smíchejte tvaroh, ricottu a med a navrstvěte na dortík. Nechte v lednici pořádně zatuhnout. Můžete při podávání ještě polít sirupem nebo udělat ovocný přeliv. 


Dětská specifika:

  • dezert řadím do kategorie od 2 let především kvůli obsahu kakaa, které je tabulkově doporučováno mezi 2. - 3. rokem. Je to především alergen, ale jako každý jiný se dá s jistou opatrností zařadit i dříve
  • ostatní suroviny mi přijdou vhodné i pro děti od 1 roku


2 komentáře:

  1. Prosím Vás, nezkoušela jste to z doma vařené cizrny? Myslíte, že by to vadilo, v tom nálevu nechci...
    Jinak parádní receptík
    Díky moc

    OdpovědětVymazat
  2. Ja myslim, že to půjde bez problémů, možná to jen bude trošku sušší, tak fakt pořádně uvarit :)

    OdpovědětVymazat