sobota 31. ledna 2015

Cizrnová polévka (od 1 roku)


Dnes opět nesu polévku ze série bleskových, tentokrát tak trošku s vůní orientu.

  • 1 plechovka cizrny
  • 1 cibule
  • cca 3 stroužky česneku
  • vývar dle potřeby
  • olej
  • kurkuma 
  • římský kmín (jeho chuť je zcela odlišná od toho "normálního")
  • sůl

Cibulku nakrájíme najemno, česnek rozmáčkneme nožem a nasekáme a poté společně s cizrnou (nálev slijte, ale ponechejte) a kořením lehce osmahneme na trošce oleje. Podlijeme vývarem a nálevem z cizrny a necháme společně provařit. Dosolíme dle chuti, můžeme ještě přidat další prolisovaný česnek. 

Můj tip: U nás musí být poslední dobou polévky pouze čiré, ty krémové zrovna nejedou. Pokud to ale máte opačně a máte je rádi, použijte více cizrny, pak jí 2/3 odeberte, rozmixujte do hladka, vraťte do polévky a zjemněte smetanou. Budete mít skvělou krémovou polévku pro děti od 1 roku.

Dětská specifika:
  • koření v polévce je poměrně aromatické, pro naši chuť řekla bych i poměrně exotické, proto pro děti to s ním nepřehánějte
  • cizrna je lustěnina s jemnou oříškovou chutí, i tak je ale jako všechny luštěniny nadýmavá
  • cibule a česnek jsou vhodné od 1 roku



2 komentáře:

  1. Úžasná! Jen jsem nesehnala římský kmín mletý, tak příště bude premiéra ještě jednou, neboť celý fakt nerozchodim :)) Nicméně uvažuji, jak moc by to bylo jiné s klasickou cizrnou, jak ten nálev zamává s výslednou chutí a jak moc by se musela pak polévka dochucovat. Nezkoušela jste?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé to mám radost, díky za vyzkoušení :-) Jinak co se týče cizrny, myslím, že klidně může být i klasická sušená, jen já ji moc nekupuju, protože mi přijde, že se vaří celou věčnost. Jestli ale máte tlakáč a trpělivost, tak to určitě půjde i z ní :-)) Výslednou změnu chuti bych řekla, že to nijak zásadně neovlivní. A co se týče římského kmínu, taky jsem v poslední době nemohla sehnat drcený, tak vždycky hodím trošku celého do hmoždíře a za pár vteřin mám drcený. Určitě ho vyzkoušejte, má o dost odlišnější chuť než ten klasický a já ji úplně miluju! :)

      Vymazat